ALGEMENE VOORWAARDEN WIJNHUIS-MANA.NL
Op het bestellen, bezorgen en ophalen van bestellingen via de webshop (de “Webshop”) via Wijnhuis-Mana.nl (de ”Website”) zijn de onderstaande algemene voorwaarden van toepassing.
Deze algemene voorwaarden gelden ook voor klanten handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf.
De toepasselijkheid van algemene voorwaarden van de koper wordt uitdrukkelijk afgewezen.
Door een bestelling te plaatsen geef je aan akkoord te gaan met deze Algemene Voorwaarden.
PRIVACY & VEILIGHEID
Op de verwerking van persoonsgegevens van klanten en klantenkaarthouders is het Privacy- en Cookiebeleid van Wijnhuis-Mana van toepassing dat u kunt vinden op Wijnhuis-Mana.nl/privacy.
Bestellingen plaatsen in de Webshop kan met of zonder een account aan te maken op de Website. Om je account te kunnen aanmaken en de functionaliteiten die daarbij horen te kunnen leveren, verwerken wij bepaalde persoonsgegevens van je, waaronder je e-mailadres, je wachtwoord en je geboortedatum. Hierdoor kun je gebruik blijven maken van je account en zorgen wij ervoor dat je veilig kunt inloggen. Je kunt alle gegevens die je online bij ons hebt opgegeven op één plek kunt inzien onder “Mijn account” op de Website. Deze gegevens zijn persoonlijk en wij vragen je hier vertrouwelijk mee om te gaan, in het bijzonder door je email adres en het wachtwoord uitsluitend voor eigen gebruik te hanteren en deze alleen op te slaan op je eigen computer.
Wij zullen ons best doen om zoveel mogelijk te waarborgen dat de Website virusvrij is, maar kunnen dat helaas niet garanderen. De Website bevat links naar websites van derden. Wij selecteren de websites waarnaar verwezen wordt zo zorgvuldig mogelijk. Wij kunnen echter niet instaan voor de inhoud en het functioneren van websites van derden.
INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN
Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de Website, waaronder die met betrekking tot de programmatuur, teksten, beelden en geluiden berusten bij Wijnhuis-Mana en/of bij diegene van wie wij een licentie verkregen hebben. Dit betekent onder meer dat het niet is toegestaan om zonder onze toestemming de op de Website vermelde informatie openbaar te maken, te verveelvoudigen en/of te bewerken, behalve voor persoonlijk gebruik.
LEEFTIJDSGRENS
Wanneer je de Website bezoekt moet je eerst je leeftijd invoeren (de zogenaamde agecheck), alvorens je op de Website wordt toegelaten. Tijdens het bestelproces via de Webshop, kun je een account aan te maken met een email adres, geboortedatum en wachtwoord, waarmee je voortaan eenvoudig kunt inloggen. Bij de levering van de bestelling zal de bezorger om legitimatie vragen van de persoon aan wie de bestelling wordt afgegeven. De leeftijdscontrole geldt altijd. Geldige legitimatiebewijzen zijn onder meer een nationaal paspoort en een Europese identiteitskaart. Indien niet aan het minimumleeftijdvereiste is voldaan, is onze bezorger helaas genoodzaakt de bestelling mee terug te nemen, c.q. niet af te geven. Indien de bestelling niet geleverd kan worden omdat niet vastgesteld kon worden dat aan het leeftijdsvereiste is voldaan, zullen annuleringskosten ten bedrage van 12,50 euro in rekening worden gebracht. De reden is dat wij willen ontmoedigen dat minderjarigen toch proberen bestellingen te doen. Zie ook “Levering van je bestelling”.
PRIJZEN EN ACTIES
Voor de acties die op de Website staan vermeld, geldt: Op=Op.
Wijnhuis-Mana behoudt zich het recht voor actievoorwaarden tussentijds te wijzigen en acties voortijdig te beëindigen.
DIGITALE MARKETING EN SOCIAL MEDIA
De content van Facebook, Twitter en emailings is alleen bestemd voor personen van 18 jaar en ouder. Door het Facebook-account te liken, het Twitter-account te volgen of je te abonneren op de emailings bevestig je 18 jaar of ouder te zijn. Niets mag doorgestuurd worden naar of op een andere wijze beschikbaar worden gesteld aan personen die jonger zijn dan 18 jaar.
LEVERING VAN JE BESTELLING
1. Als je een bestelling plaatst in de Webshop van Wijnhuis Mana, zal FlesPakket (http://www.flespakket.nl) zorg dragen voor de bezorging van de artikelen op het bezorgadres in Nederland.
2. Afhalen in de winkel.
1. Indien je op een werkdag voor 16:00 bestelt, levert de door FlesPakket geselecteerde vervoerder meestal al de volgende dag de bestelling af op een bezorgadres in Nederland. Er wordt naar gestreefd deze levertermijnen en -tijdstippen te halen, maar we kunnen de levermomenten helaas niet garanderen. Je kunt ons dus niet aanspreken op een te late levering.
Wij verzoeken je op het overeengekomen bezorgmoment aanwezig te zijn om de bestelling in ontvangst te nemen. De bezorgers van FlesPakket zullen bij bezorging de leeftijd controleren door te vragen om legitimatie (de ontvanger moet minimaal 18 jaar zijn). Indien niet aan de minimum leeftijdvereiste van 18 jaar is voldaan, is onze bezorger helaas genoodzaakt de bestelling mee terug te nemen. De bestelling wordt geannuleerd en er zal 8,05 euro aan annuleringskosten in rekening worden gebracht.
De bezorger zal je vragen voor ontvangst van de bestelling te tekenen.
Indien je op het overeengekomen bezorgmoment niet aanwezig bent, zal het pakket naar de dichtsbijzijnde PostNL punt worden gebracht waar u deze kunt ophalen. Haalt u het pakket daar niet op tijd op, dan wordt het pakket retour gezonden. U krijgt dan het orderbedrag minus de verzendkosten (8,05 euro) en eventuele transactiekosten vergoed.
2. Het is ook mogelijk om je bestelling af te halen in onze winkel in Purmerend (Weerwal 11). Het is goed om even van te voren te bellen dat je de bestelling komt halen, zodat deze zeker voorradig is in de winkel.
Het is in beginsel niet mogelijk een bestelling (via de Webshop) te annuleren nadat de bestelling door ons is bevestigd (ontvangst bestelbevestiging via email). Afhankelijk van dag en tijdstip kan annuleren eventueel nog wel door contact op te nemen met de Klantenservice (+31(0)299-769018).
BETALING VAN UW BESTELLING
Je kunt de online bestelling betalen via iDeal (direct betalen via internetbankieren), Belfius, Credit Card, Paypal en eventuele andere nieuw toe te voegen betaalmiddelen. Je ontvangt de factuur van je bestelling via de email. Voor meer informatie over iDeal verwijzen we je graag door naar http://www.ideal.nl/consument/. Voor meer informatie over Paypal verwijzen we je graag door naar https://PayPal.com.
RETOUREN
Indien je binnen 5 dagen na ontvangst van de bestelling bepaalde producten bij nader inzien toch niet wilt hebben, kun je deze aan ons retourneren. Hiertoe dien je contact op te nemen met onze Klantenservice (+31(0)299-769018) die je dan het retourproces en geldende voorwaarden nader aan je zullen toelichten. Retourzendingen worden slechts geaccepteerd indien de originele verpakking en inhoud inclusief het etiket van het product onbeschadigd is. De kosten voor retourzendingen komen voor jouw rekening (prijzen verschillen per land).
De ontvangen bestellingen dienen direct na ontvangst op zichtbare defecten te worden gecontroleerd. Bij geconstateerde (zichtbare en onzichtbare) defecten dien je na het constateren van die defecten contact op te nemen met onze Klantenservice (+31(0)299-769018) die het retourproces en de geldende voorwaarden nader aan je zullen toelichten. De defecte producten stuurt u retour waarvoor wij de kosten zullen dragen. Wij verzoeken je een print van de mail waarin onze Klantenservice de retourzending bevestigt bij het retourpakket te voegen, zodat alles correct administratief door ons kan worden verwerkt. We raden je aan het verzendbewijs voor je eigen administratie te bewaren.
In geval van breuk of foutief geleverde artikelen kun je er voor kiezen om het bedrag van het desbetreffende artikel gecrediteerd te krijgen of het product nagestuurd te krijgen. In geval van breuk doen wij dit alleen indien de breuk gemeld is uiterlijk de eerstvolgende werkdag volgend op de dag waarop bezorgd is. Wij verwachten daarom dat je het bezorgde pakket direct na ontvangst controleert op breuk. Nasturen door de Klantenservice is alleen mogelijk indien het product voorradig is. Aanpassing van het te betalen bedrag of retournering van het reeds betaalde bedrag gaat als volgt:
Binnen een week na ontvangst van jouw retourzending, wordt het geld terug gestort op jouw rekening. Indien een artikel niet retourneerbaar is vanwege bijvoorbeeld breuk, dan zal Wijnhuis-Mana binnen een week na melding defect aan de Klantenservice het betreffende retourbedrag terugstorten op je rekening.
OVERIGE
Onze producten zijn bestemd voor eindgebruikers en het is niet de bedoeling dat je ze doorverkoopt. Wij behouden ons daarom het recht voor om bestellingen bij twijfel niet uit te leveren of om een maximum te verbinden aan de te bestellen hoeveelheden van bepaalde artikelen.
Hoewel de Website met de grootste zorgvuldigheid tot stand is gekomen, kan het voor komen dat kenmerken van producten (prijs, uiterlijk, allergenen vermelding, productinformatie, leveranciersinformatie, alcoholpercentage, volume) niet juist worden weergegeven of afgebeeld. In dat geval gelden de op de verpakking van het product zelf weergegeven kenmerken en kun je geen aanspraak maken op levering op grond van foutief weergegeven informatie.
De informatie op de Website wordt van tijd tot tijd aangepast. Indien je fouten op de Website aantreft, zouden wij het zeer op prijs stellen dat je dit aan ons meldt via onze Klantenservice (+31(0)299-769018, info@Wijnhuis-Mana.nl).
WIJZIGING EN OVERIGE TOEPASSELIJKE ALGEMENE VOORWAARDEN
Wij kunnen deze Algemene Voorwaarden wijzigen. De gewijzigde voorwaarden gaan in zodra je een nieuwe bestelling bij ons plaatst. Je geeft daarmee aan akkoord te gaan met de gewijzigde voorwaarden.
KLACHTENPROCEDURE OF VRAGEN
Voor vragen, opmerkingen en/of klachten over bestellingen en onze dienstverlening kun je contact opnemen met onze Klantenservice (+31(0)299-769018, info@Wijnhuis-Mana.nl). Onze Klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 11:00 tot 18.00 uur (za. van 11:00 tot 17.00 uur). Onze Klantenservice zorgt ervoor dat je vragen, opmerkingen en/of klachten zo goed mogelijk wordt afgehandeld.